Tudnivalók az energiatanúsítványról

VONATKOZÓ

RENDELETEK
ENERGIA
OSZTÁLYOK
TARTALOM

Az energiatanúsítvány az ingatlan energiahatékonyságáról ad tájékoztatást egy igazoló okirat formájában. Az értékelés egy referencia skála segítségével történik és a célja a hitelt érdemlő tájékoztatás. Átlagos lakóingatlanok esetén az árajánlatot az alapterület alapján adjuk – ezt azonnali ajánlatadó rendszerünkben ön bármikor megtekintheti. 200 m²-nél nagyobb épületekre minden esetben egyedi ajánlatot adunk a méret, bonyolultság és tervrajzok minősége szerint.

A tanúsítás menete

Megrendelés után - munkaidőben 4 órán belül - a megadott telefonszámán a tanúsító mérnök felveszi Önnel a kapcsolatot.
Megbeszélik a szemle időpontját, az Ön (vagy megbízottja) jelenlétében a tanúsító felméri az épületet.
A megbeszélt határidőre a tanúsító elkészíti, hitelesíti és elküldi Önnek az energiatanúsítványt postán illetve e-mailben is, vagy személyen is átvehető tőle.

Nézze meg ajánatunkat!

Megrendelés előtt érdemes megnézni:
mikor nem kötelező tanúsítani...

Az eladó feladata

Az eladó feladata az energiatanúsítvány beszerzése, legkésőbb az adásvételi szerződés aláírásáig. Az eladó a dokumentumot vagy annak másolatát átadja a vevőnek, és a szerződésben rögzíteniük kell az egyedi azonosító sorszámot, ami a szakvélemény első oldalának jobb felső sarkában található.

HET azonosító szám

Milyen dokumentumokra van szükség a munkához?

Csak az ingatlan helyrajzi számára és címére van szükségünk. Ha rendelkeznek bármilyen eredeti építészeti tervrajzzal, mindenképp szeretnénk megtekinteni, mivel segítheti munkánkat. Ha a tervek már nincsenek meg, az sem jelent hátrányt vagy felárat, a felmérés díja benne van a szolgáltatás árában.

A tanúsítási díjak tartalmazzák

A tanúsítási díjaink tartalmazzák az összes felmerülő tételt: kiszállás, felmérés, hitelesítés, munkadíjak stb. A weboldalon minden esetben bruttó árakat tüntetünk fel, amelyek tartalmazzák az általános forgalmi adó mértékét.

Hogyan fizethet?

Meddig érvényes az energiatanúsítvány?

Az energiatanúsítvány a kiállítástól számítva tíz évig érvényes. Érdemes tudni, hogy ennyi ideig csak abban az esetben maradhat hatályos a dokumentum, ha az építményen időközben nem végeznek átépítést, és a rendeleti energiaosztályok sem változnak meg. Ha korszerűsítő beruházás történik az ingatlanon, érdemes lehet az eredeti tanúsítót megkeresni, mivel ő a már elkészített számításokat tudja módosítani, és nem kell újra feldolgoznia azt. A besorolás alapjául szolgáló követelményszintek 2020-ig feltehetően változni fognak, így érdemes lehet számítani rá, hogy bizonyos tanúsítványok érvényüket fogják veszteni.

Használatbavételi engedélyezéshez

Új épületek használatbavételi engedélyezése, illetve bejelentési kérelme esetén is kötelező rendelkezni energiatanúsítvánnyal. Ilyen esetekben helyszíni felmérést nem tartunk, ha az építmény tervrajzait elektronikus vagy postai úton eljuttatja a részünkre, a számítás ezek alapján készül. A számítások elkészítéséhez szükség lesz az alaprajzokra, metszetekre a rétegrendekkel, építészeti és gépészeti leírásra, illetve a felelős műszaki vezető nyilatkozatára. Ha Ön új építéshez kéri a munkánkat, vegye fel velünk a kapcsolatot és mérnökünk pontosan tájékoztatja a részletekről, a konkrét ingatlanra vonatkozóan.

Segítünk pályázni!

Állami támogatású korszerűsítési pályázatokhoz el kell készíteni az energetikai tanúsítványt. A pályázat beadásához 2 db szakvéleményre van szükség, egy jelenlegi, egy a tervezett állapotról. A munkák átfutási ideje körülbelül 5 munkanap.
Társasházak energetikai auditálását is vállaljuk, ilyen esetekben a pályázatírást és a műszaki tervfejezeteket is mindenképp érdemes összefogva elkészíteni. Ha megkeres minket, az adott munkára legmegfelelőbb szakembert fogjuk tudni ajánlani!

Információ
+36-20-344-3964